Eerste keer Engeland!

Het moest er ooit eens van komen: Het water over (of eronderdoor) en naar dat ene landje reizen waar ze links rijden en veel thee drinken. Jep, Engeland. Al járen wil ik hierheen, maar ik heb er nooit de kans voor gehad. Tot eind juli, toen Lucy’s vrijgezellenfeestje in Engeland plaatsvond..

Wacht, wie is Lucy? Lucy is de verloofde van mijn broer. Ze heeft haar hele leven in Engeland gewoond en is voor de liefde (mijn broer, dus!) in Nederland komen wonen. Ze is een Engelse dus. Ze trouwen in oktober in Engeland en afgelopen juli vond Lucy’s typisch Engelse vrijgezellenparty (Hen Party) plaats. Ik, als bruidsmeisje, moest er natuurlijk bij zijn.

Het vrijgezellenfeestje zou plaatsvinden op zaterdag 26 juli 2014, maar we besloten op 24 juli al te vertrekken en op 28 juli weer terug naar huis te gaan. Zo had ik genoeg tijd om Engeland goed te leren kennen!

2014-07-24 18.04.09Op donderdag 24 juli 2014 was het zo ver. Mijn broer en Lucy nodigde mij uit om iets te komen eten ’s avonds. Daarna zou ik samen met Lucy vertrekken richting Engeland!

2014-07-24 19.02.46Zo rond 19:00, na het uitzwaaien van onze mannen begon onze reis naar Calais, Frankrijk. Het begin van een lang weekend alleen maar Engels praten.

DCIM124GOPROBelgië!

2014-07-24 21.22.17Aangekomen in Calais moesten we wachten tot de trein naar Engeland vertrok. Tijd om wat winkeltjes te bezoeken! Ik heb niet echt wat gekocht, maar het was wel leuk om overal eventjes rond te kijken.

2014-07-24 21.43.25Wachten tot we de trein in konden! Zien jullie trouwens dat ik links zit in plaats van rechts? Jep, ik was passagier in een Engelse auto! Best vreemd om aan ‘de verkeerde kant’ te zitten.

DCIM127GOPROIn de trein! Ik vond de trein er bijzonder ongezellig uit zien. Tijdens de reis (tunnel onder water, brrrr!) kreeg ik mega last van mijn oren. Dat heb ik sowieso al snel. Én ik was wel een klein beetje bang hoor, ik heb het niet zo op tunnels.

2014-07-25 00.16.55Na een reis van totaal ongeveer 4 uur (of was het nou 5? geen idee!) kwamen we aan bij het huis van de ouders van Lucy in Chatham. Verwelkomd werd ik met een groot glas Bacardi cola en een schijfje citroen. Na een uurtje kennis gemaakt te hebben met de ouders van Lucy en te hebben gepraat ben ik naar boven gegaan naar ‘mijn’ kamer waar ik een deel van mijn tijdje in Engeland door zou brengen. Ik heb geen problemen met slapen op een andere (onbekende) plek, dus daar heb ik wel geluk mee. Na het op de hoogte brengen van mijn vrienden/familie in Nederland ben ik vrijwel meteen in slaap gevallen.

2014-07-25 08.24.39Goedemorgen! En of dit een goedemorgen is. WAUW, check dat ontbijt! Supervet (letterlijk). Een broodje ei met bacon, beter (en ongezonder) kan ik een ochtend niet starten. Heerlijk!

2014-07-25 08.54.04Ik had trouwens onderweg naar Engeland een cadeautje van Lucy gekregen. Een Urban Decay Nagellakje (YAY) en Primer Potion (DUBBEL YAY!). Ik kreeg dit als bedankje omdat ik mee had geholpen aan het ontwerp voor de uitnodigingen van de bruiloft. Zo lief!

2014-07-25 10.08.08Even een selfie tussendoor.. ;)

DCIM134GOPROLucy en ik besloten naar Rochester te gaan. Hier liepen we een heel leuk snoepwinkeltje binnen. Ahhh, lekker!

DCIM135GOPROIn Rochester staat een kasteel en omdat dit mijn eerste keer Engeland was, moesten we die natuurlijk even bezoeken! Heel erg indrukwekkend. Sowieso, het idee dat ik in een écht kasteel ben geweest is zó gaaf!

DCIM135GOPROIn het kasteel kon je helemaal naar boven lopen en genieten van de wind en het uitzicht. Wauw!

DCIM138GOPROVlakbij het kasteel stond dit kanon. Ik moest eventjes op de foto met mijn Canon en dit kanon. Ik had mijn Canon trouwens mee, omdat ik Lucy een photoshoot had beloofd. Als ik Lucy’s toestemming heb, wil ik de foto’s wel online zetten. Ze zijn namelijk prachtig geworden!

DCIM139GOPRONa het bezoek aan het kasteel gingen Lucy en ik wat lunchen in Rochester met Sarah (rechts op de foto), Lucy’s moeder en Sarah’s moeder.

2014-07-25 13.26.53Heerlijke aardbeien milkshake! <3 2014-07-25 13.46.49En een warm broodje ham en kaas. We moesten wel vet lang wachten tot het klaar was (zo’n 3 kwartier ofzo!), terwijl het helemaal niet druk was. Ook grappig: Hier serveren ze chips bij je lunch. Blijkt gebruikelijk hier te zijn, maar in Nederland zie je dit nérgens. Wel lekker!

2014-07-25 16.14.15Het was vrijdag en zaterdag zou het vrijgezellenfeestje zijn. Ik had vanuit Nederland een leuk jurkje meegenomen voor ’s avonds (uitgaan), alleen ik wilde kijken of ze in de Engelse winkeltjes nóg leukere dingen hadden. En ja! Ik vond een supercute jurkje met vlindertjes erop. Tot de dag van vandaag nog steeds m’n favoriete jurkje! We zijn heel de middag wezen shoppen, onderandere bij Bluewater, een heel groot winkelcentrum. Ik heb ook nog nieuwe ballerina’s gekocht en wat nieuwe sieraden.

2014-07-25 22.34.15’s Avonds gingen Lucy en ik uit eten met de ouders van Lucy, de zus van Lucy (die was jarig!) en de broer van Lucy. (Niet iedereen staat op deze foto). Selfie!

2014-07-25 20.57.06Dit was mijn eten! Kip met spek, groente en frietjes!

2014-07-25 23.29.37Aan het eind van de dag was ik kapot. Ik besloot mijn kleren voor de volgende dag (vrijgezellenfeestje!) alvast klaar te leggen, zodat ik ’s ochtends iéts langer kon blijven liggen. Ook heb ik een tas ingepakt met schone kleren, want het vrijgezellenfeestje vond plaats in London en daar gingen we een nachtje overnachten. Dus ik moest het grootste deel van mijn spullen in Chatham laten!

2014-07-26 09.58.28Goedemorgen! Aangekleed en klaargemaakt voor het vrijgezellenfeestje van Lucy!

2014-07-26 10.45.27Selfie met Lucy!

DCIM141GOPROIn de bus, op naar Londen! Dit was niet de hele groep, een aantal mensen gingen met de trein en ontmoetten we in Londen.

DCIM142GOPROToen we in Londen aan waren gekomen, gingen we eerst naar het hotel om onze spullen daar te dumpen en ‘kennis te maken’ met onze kamers. We moesten eerst een half uurtje in de lobby wachten, omdat onze kamers nog niet gereed waren.

DCIM143GOPROWe kregen een simpele maar nette kamer. Niets op aan te merken!

DCIM143GOPROToen we klaar waren in het hotel gingen we naar de eerste locatie van het vrijgezellenfeest. Een bar!

1972386_10152491409158046_505799860526781096_nIn deze bar kregen we een cocktail masterclass. Lucy mocht achter de bar staan en twee mensen uitkiezen die ook achter de bar mocht staan. Dat waren de zus van Lucy en ik! Yay! We maakte eerst een mojito.

henpartySelfie achter de bar!

DCIM145GOPROToen we onze mojito’s hadden gemaakt, gingen we in dezelfde bar even lunchen.

DCIM147GOPROWe kregen een heel uitgebreid lunchbuffet met mini hamburgers, chicken wings, aardappels… ik weet het allemaal niet meer, maar het was súper lekker! Nadat we klaar waren met luchen gingen we het tweede drankje maken. Een cosmopolitan! Heb ik helaas geen foto van.

DCIM148GOPRONadat we klaar waren in de bar gingen we met de taxi naar Choccywoccydoodah! Ik had er zelf nog nooit van gehoord, maar het blijkt een héle bekende chocoladewinkel te zijn. (Én een programma op TLC)

DCIM153GOPROBij Choccywoccydoodah hadden we een kamer gereserveerd waar we vrijgezellenspelletjes konden doen en waar we konden genieten van alles waar chocolade in zat. Chocoladefundue, chocoladeijs, chocoladetaart, snoepjes.. ga zo maar door!

10583905_10152606483754295_2660947966247520529_nGroepsfoto!

DCIM154GOPROBij Choccywoccydoodah hadden ze de meest indrukwekkende chocoladetaarten ooit! Ohja, het is jullie misschien al opgevallen dat sommige foto’s wat wazig zijn… Ik had mijn GoPRO camera meegenomen om hier en daar wat foto’s mee te maken, maar dat ding functioneert niet heel goed bij weinig licht. Voor filmen is ‘ie perfect bij zowel veel als weinig licht, maar foto’s maken wat minder blijkt.

2014-07-26 19.46.31Helemaal volgevreten door de lunch en de chocolade had niemand meer zin om ergens wat te eten (dineren!) of wat te bestellen. We gingen dus maar naar het hotel om ons klaar te maken voor een avondje uit!

2014-07-26 20.27.04Met de taxi gingen we naar het deel van Londen waar alle theathershows en musicals worden gegeven. Soort van Broadway van Londen!

2014-07-26 20.32.25We gingen naar een comedy show in The 99 Club. Hier gaven 3 comedians een optreden en het was echt hilarisch!

2014-07-26 21.54.03

2014-07-26 23.41.49Na de comedyshow wilden we eigenlijk nog naar een bar of club, maar iedereen was best wel uitgeput. We besloten naar het hotel te lopen en drankjes te doen op een van onze kamers in het hotel. Rond een uur of 1 (of 2?) besloten Lucy en ik terug te gaan naar onze kamer om te gaan slapen.

2014-07-27 08.32.31Goedemorgen! Het hotel had een all you can eat breakfast, alleen niet zoveel keuze. Raarste ontbijt ooit.

DCIM157GOPROAangezien het mijn eerste keer Londen was, wilde ik héél graag in de London Eye. Lucy en ik gingen daarom extra vroeg uit bed, extra vroeg ontbijten en op deze mooie zondagochtend de London Eye in, terwijl iedereen nog aan het ontbijten was.

DCIM158GOPROSamen met Lucy!

DCIM158GOPROIk vond het zooo gaaf.

2014-07-27 12.48.21’s Middags gingen we met een klein groepje (wat nog was overgebleven) naar Oxford Street! De bekende winkelstraat in London. Zó gaaf. Ik was wel helemaal uitgeput van de dagen ervoor en mijn voeten deden zó’n zeer.. maar het was echt gaaf om daar te zijn. Toen we klaar waren met shoppen gingen we weer met de trein terug naar Chatham.

2014-07-27 22.02.26Eindelijk terug in Chatham en al mijn spullen inpakken. De dag erna (maandag) vertrokken we weer naar Nederland.

2014-07-28 09.20.35Maandagochtend even een ontbijtje nemen bij McDonald’s, haha.

Op maandag was ik ongeveer om 17:00 weer thuis in Nederland. Helemaal uitgeput, maar zo blij dat ik eindelijk Engeland eens heb bezocht. Dit lange weekend had nooit beter kunnen zijn!

Wow, dit is volgens mij een van mijn langste verslagjes ooit, haha. Ik heb zó veel vastgelegd, maar er is ook zó veel wat ik niet heb vastgelegd. Zo ben ik in 3 of 4 verschillende Primarks geweest (waaronder de Primark in Oxford Street), zijn we in supergrote supermarkten geweest, we zijn ook naar Maidstone geweest, naar de trouwlocatie van mijn broer en Lucy.. en nog veel meer. Teveel om op te noemen. Ik heb het in ieder geval ontzettend naar mijn zin gehad en kan niet wachten tot ik eind oktober weer terug ga!

Ben jij weleens in Engeland geweest?